Frågestundsvar del 1

Hur är Noffe i hanteringen? Svar: Han är ju hingst så han kan bli väldigt hingstig av sej om det är andra hästar i tex stallet eller omgivningen så det är inte så jättekul..men annars är han världens snällaste ponny.
 
Var han lika som förut när du blev medryttare på honom eller är han annorlunda nu? Svar: Noffe är definevt annorlunda nu än förr, som en helt annan ponny på riktigt, hur snäll som helst och stegrar inte eller liknande. När jag först började med honom kunde jag inte ens ta in honom från hagen själv för att han stegrade hela tiden i stallet och då kunde jag inte hantera honom, men efter mycket omsorg & tid har han blivit en lugn ponny :)
 
Har du någongång tänkt att sluta rida Noffe? Svar: Ja kanske efter typ 2-3 veckor med honom tänkte jag att det aldrig skulle gå att lugna ner honom eller att han skulle bli snäll att rida osv, men jag gav tack & lov inte upp och det har gett stora resultat nu!
 
Hur länge har du ridit Noffe? Svar: Jag har ridit honom nu i snart ett halvår.
 
Har du själv tänkt att sluta med ridsporten och börja i någon annan? Svar: Nej faktiskt inte, har alltid älskat hästar och att rida så tanken har aldrig slått mej att sluta med det!
 
Hur tycker du att du själv är som person? Svar: Av andra uppfattas jag som bitchig då & då, självklart så är det folk som jag oftast inte ens sett förut..det ger mej bara en andledning till att hålla fast vid alla dom som jag älskar och vara en omtänksam person.
 
Tycker du att det finns något läskigt inom ridsporten? Svar: Självklart tkr jag att det finns läskiga saker i & med att det är bland dom farligaste sporterna som finns. Jag har ju själv brutit armbågen för 2 år sen och man vet aldrig vad som kan hända..så JA jag tycker att det finns läskiga saker med sporten.
 
 
Del två kommer upp på bloggen imorgon så håll koll! Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0