Storhäst / ponny tankar

Tankar kring ponny och storhästar är sjukt stor eftersom att jag gick från Kosmin på 1.65 till Noffe på 1.23 liksom... Diffirens. 

Kosmin var en outbildad storhäst för 3 år sedan. Bra hopp teknik, men orent travsteg. Att sitta på en storhäst när man är 9 år gammal och dessutom utbilda den är ju inte lätt, inte direkt något man gör utan stor vilja till stora hästar.. 9 år lixom, sick. Känns liksom väääldigt coolt med dendär känslan till hästen, men om ni läser det långa inlägget så förstår ni vad jag menar med att jag slutade! 



Noffe är ju en utbildad ponny som gått ponny SM & olika hopp/dressyr klasser i England när han bodde där. En duktigt ponny, även avelshingst som alltid haft fint steg och rena gångarter. Att gå över till Noffe var verkligen *skillnad*, men underbart att rida en välriden ponny! 



- bara så att alla vet tänker jag inte berätta mer om funderingarna med Kosmin, finns sjukt många andledningar till att börja rida honom & lika många till att inte. - 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0